الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلقائمة الاعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 

مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
jubelerin
عضو ماسى
عضو ماسى

مُساهمةموضوع: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الجمعة أغسطس 12, 2011 10:32 pm

Assalamu Aleikum, meine Frende!

Es freut mich sehr mit euch wieder in unserem Forumzu sein!

Ich komme heute und habe ein sehr großes wichtiges Projekt für euch; genau zu sagen für die Interessierenden unter euch:
Das Projekt ist die Übersetzung der Werken von Scheikh Sharawy ins Deutsche. Die Webseite Dar Al-Tarjama [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] übernimmt das Projekt.
Ohnedies sollten wir bald wie möglich beginnen, weil es, wie ihr sieht, ein sehr riesiges Projekt ist.
Wir suchen freiwillige ÜbersetzerInnen für die Übersetzung vom Arabischen ins Deutsche. Das Korrekturlesen übernimmt aber deutsche Muslimen.
Wir möchten viele Übersetzer inshaAllah, damit wir uns die Arbeit leichter aufteilen können. Man muss nicht frei für diese Aufgabe sein. Nur zwei Stunden in der Woche können auch genug sein.
Es ist kein Problem, wenn man keine Erfahrung bei der islamischen Übersetzung hat. Ich kann dabei helfen. Je mehr man deutsche islamische Bücher liest, desto besser übersetzt man. Es kommt Schritt für Schritt mit viel Übersetzung.

Ich hoffe, wir machen diese neue REVOLUTION in der Übersetzung gemeinsam! Very Happy

Viele liebe Grüße!

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
jubelerin
عضو ماسى
عضو ماسى

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الخميس أكتوبر 06, 2011 6:53 pm

السلام عليكم أخوتى وأخواتى
حتى الان لم اتلق رد على مشروعى، أقصد مشروعنا جميعا
يا جماعة فى ورشة عمل بالفعل لتقسيم المهام والترجمة، انت ممكن تأخذ فقط صفحة واحدة فى الاسبوع لترجمتها، وبالنسبة للمراجعة فسيتولاها ألمان مسلمين بإذن الله
أعمال الشيخ الشعراوى اللى علمنا الاسلام الوسطى العظيم جديرة بالترجمة إلى الألمانية.
ها ياجماعة، مين هيبدأ معانا؟
اتمنى منكم عدم الخوف من التجربة، فمشوار الأف ميل يبدأ بخطوة، ومشوار الألف فرد سينجح إن شاء الله تعالى
يسعدنى التواصل معكم
والله الموفق
فاطمة عامر
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الجمعة فبراير 17, 2012 5:07 pm

المشروع ده حلو اوي
وانا معاكي فيه
ياسر منصور
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الأربعاء يونيو 20, 2012 9:00 am

السلام عليكم انا درست الماني واقدر ان شاء الله اترجم شوية
ياسر منصور
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الأربعاء يونيو 20, 2012 9:01 am

انا عايز بس اعرف ازاي البداية واية الاعمال المراد ترجمتها ثم نبدأ بسم الله
zizi_liebe
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الجمعة أغسطس 31, 2012 2:23 pm

Ich hab auch Deutsch an der Ain Shams-Universität studiert und ich kann euch sehr gerne helfen!!
Nouralanour
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الجمعة سبتمبر 14, 2012 11:23 pm

السلام عليكم
شكرا لفاطمة وياسر وزيزى على ردودهم واهتمامهم
انا على فكرة نفس العضوة (jubelerin) بس عشان حسابى اتحذف بعد فترة مش بادخل فيها، عملت حساب تانى!
انا ارسلت للمهتمين رسائل خاصة عن طريق المنتدى
شكرا ليكم كلكم
وجزاكم الله خيرا
فى انتظار المزيد من الاعضاء فى ورشة العمل
hamza_hamza
عضو ماسى
عضو ماسى

مُساهمةموضوع: رد: مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية   الثلاثاء يوليو 16, 2013 10:13 am

السلام عليكم انا مع حضرتكم

مشروع ترجمة أعمال الشيخ الشعراوى إلى اللغة الألمانية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1